عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 18 بهمن 1394
بازدید : 16664
نویسنده : sayadi

سه‌سال و نیم پیش ماریسا مایر دست به یک کار غیرممکن زد. او با قبول پست مدیریت یکی ازبزرگ‌ترین موتورهای جستجوی دنیا؛ یاهو؛ تصمیم گرفت تا این غول خفته را دوباره بیدار کند. اما روز سه‌شنبه گذشته او قبول کرد که شکست خورده است. مایر در نشست خبری خود اعلام کرد یاهو می‌خواهد با یک طرح استراتژیک جدید تغییر شکل این شرکت را سرعت ببخشد.

سرانجام سرنوشت Yahoo چه می شود؟

سرنوشت Yahoo

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ماهنامه شبکه، کاهش ۱۰ درصدی نیروی کاری یاهو یعنی حدود ۱۷۰۰ نفر و بستن پنج دفتر مهم در پنج شهرخارجی از جمله طرح‌هایی است که یاهو در نظر دارد. هم‌چنین قرار است این شرکت به دو بخش مجزا تقسیم شود؛ یکی از آن‌ها کسب و کار اینترنتی یاهو خواهد بود و دیگری هولدینگ با ارزش علی‌بابا.

مایر اعلام کرد که این سمت و سوی جدید به‌دنبال گزارش مالی سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۵ گرفته شده است. در این گزارش خبرهای مثبت زیادی به چشم نمی‌خورد. یاهو رسما اعلام کرد سرویس تامبلر (Tumblr) یک شکست مطلق بود. ارزش این سرویس ۲۳۰ میلیون دلار کاهش یافته که این رقم ۲۵ درصد کمتر از هزینه‌ای است که آن‌‌ها در سال ۲۰۱۳ برای خریدش پرداخت کردند. در آن زمان یاهو برای خرید تامبلر حدود ۱٫۱ بیلیون دلار هزینه صرف کرد. مدیر مالی یاهو می‌گوید این سرویس نتوانست به هدف ۱۰۰ میلیون دلار سودآوری ۲۰۱۵ دست پیدا کند.

سرنوشت Yahoo

اما به عقیده پل ورنا؛ تحلیلگر ارشد ای‌مارکتر؛ این تصمیم کمی دیر گرفته شده است: تصور سناریوی خرید شرکت یاهو توسط شخص دیگر یا استعفای ماریسا مایر یا حتی هر دوی آن‌ها در حال حاضر سخت به‌نظر می‌رسد. در ماه‌های اخیر نسبت به شیوه مدیریتی مایر انتقادات زیادی گرفته شده و ظاهرا وی تصمیم دارد تا حدودی تیغ تیز انتقادات را از خود دور کند.

اریک جکسون بر کاهش هزینه‌های این شرکت تأکید زیادی دارد و حتی اعتقاد دارد که سفر اخیر آن‌ها به مجمع اقتصاد جهانی داووس بی‌معنی و از نظر هزینه‌ای بیش از اندازه بوده است. سال ۲۰۰۸ نزدیک بود که مایکروسافت این شرکت را به قیمت ۴۴٫۶ بیلیون دلار خریداری کند و از آن زمان به‌بعد همیشه این انتظار می‌رود که سرانجام یاهو به‌فروش برسد. اما کارشناسان اعتقاد دارند این تصمیم می‌توانست خیلی پیش‌تر از این‌ها گرفته شود.

کسب و کار یاهو دائما در حال نزول است و ‌آن‌ها چشم به بازدیدکننده‌هایی دارند که از سرویس ایمیلی این شرکت استفاده می‌کنند تا با ارائه تبلیغات به آن‌ها بتوانند تا حدودی ضرر خود را کاهش دهند.

اخیرا مایر تصمیم گرفت تا یاهو را وارد کسب و کارهای جدید از قبیل بازار موبایل و تبلیغات ویدئویی کند که تا حدودی هم موفق بود. اما هیچ‌کدام نتوانستند آن‌قدر تغییر در این شرکت و سرنوشت شومی که در انتظارشان است؛ ایجاد کنند.


به وب سایت من خوش امدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)





RSS

Powered By
loxblog.Com